Włocławek bierze się za remont stalowego mostu przez Wisłę. Przeprawa im. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza doczeka się odświeżenia jezdni i chodników. Podpisano już umowę na roboty. Prace wykona Strabag, który został zobligowany do prowadzenia inwestycji pod ruchem.
Ostatnie prace na historycznym już moście im. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza otwartego w 1948 roku przeprowadzono kilkanaście lat temu. Przeprawa czekała na kolejne działania po stronie miasta. Dokładanie rekonstrukcji wymaga jezdnia oraz chodnik. To ma się wkrótce zmienić, że właśnie podpisano umowę z wykonawcą robót – firmą Strabag.
– To jedna z najważniejszych inwestycji ostatnich lat w naszym mieście. Wyremontujemy bardzo ważną przeprawę, która łączy prawy i lewy brzeg Wisły w naszym mieście. Prace na moście rozpoczną się już wkrótce, dlatego proszę, abyście przygotowali się na utrudnienia, które będą w czasie prac. Wymagamy od wykonawcy by zadanie zrealizował "pod ruchem", oznacza to, że most nie zostanie zamknięty, a ruch odbywać się będzie wahadłowo. Wykonawca zobowiązał się, że prace wykona w ciągu 13 miesięcy – przekazał Krzysztof Kukucki, prezydent Włocławka.
Most im. Marszałka Edwarda Śmigłego- Rydza we Włocławku składa się z trzech części zróżnicowanych pod względem konstrukcyjnym. Pierwszą – lewobrzeżną – jest żelbetowy wiadukt o długości 121 metrów. Druga część – nurtowa – to obiekt to most stalowy kratowy z jazdą dołem, którego długość to 623 metry. Część prawobrzeżna to ponownie żelbetowy wiadukt o długości 13 metrów. Stan techniczny całej konstrukcji ocenia się jako dobry, jednak uwagi wymagają zabezpieczenia antykorozyjne oraz nawierzchnia jezdni oraz chodników, która jest mocno zniszczona.
Prace remontowe płyty jezdnej obiektu rozpoczną się od sfrezowania na długości 623 m nawierzchni obecnej warstwy ścieralnej oraz warstwy wiążącej (łączna grubość około 7cm). Następnie nastąpi reprofilacja płyty na głębokości 30 mm. Zaplanowano wymianę dylatacji, wpustów kanalizacji deszczowej oraz ułożenie nowej izolacji. Po tych pracach wykonawca ułoży na nowo warstwy nawierzchni.
Ważnym elementem zadania będzie zabezpieczenie przed korozją stalowej konstrukcji mostu. Prace obejmą ponadto remont chodnika. Wykonawca dokona rozbiórki istniejącej płyty chodnika oraz belki żelbetowej znajdującej się pod nią. Wykona nową belkę żelbetową o wymiarach 20x40 cm oraz płytę żelbetową grubości 12 cm. Ostatnim etapem będzie ułożenie nowej nawierzchni chodnika z mieszaniny żywic epoksydowej i poliuretanowej. Dostosowana ma zostać także balustrada do ruch rowerowego, gdyż jeden ciąg zostanie zastąpiony dwukierunkową ścieżką rowerową. W planach jest także wykonanie nowego oświetlenia i nowej iluminacji mostu.
Miasto na przeprowadzenie remontu mostu pozyskało 30 milionów złotych dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego. Wartość całego przedsięwzięcia to 36,9 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.